- 4. maja 1950 na 32. avtomobilskem salonu v Torinu, je znamka z značko škorpijona prvič predstavila izpušni sistem Abarth. Legenda je bila rojena.
- V okviru proslav ob obletnici znamke je celotna skupnost sodelovala v virtualnem flashmobu.
- Filozofija ustanovitelja znamke se nadaljuje v najsodobnejši različici izpušnega sistema Record Monza. Od leta 2008 so bile na zadnji izpušni cevi izpeljane številne inovacije, in za vse je značilen prepoznaven pridušen, vendar poln zvok.
- maja 1950 je Carlo Abarth na 32. avtomobilskem salonu v Torinu predstavil “izpušni sistem Abarth”, verjetno najbolj znan del dodatne opreme v kompletih za prilagoditve, ki so znamki z značko škorpijona prinesli svetovno slavo. Danes je uspešen ustanoviteljev koncept – v okviru katerega so obsežne raziskave in razvoj pripeljali do inovativnih rešitev – viden in prepoznaven tudi v izpušnih sistemih “Record Monza”, ki so nameščeni v najnovejšo generacijo modelov Abarth.
Abarth je posebno obletnico obeležil tudi na družbenih omrežjih in svoje ljubitelje povabil k sodelovanju v virtualnem flashmobu. S posebnim pozivom v slogu Abartha, je svoje ljubitelje povabil, naj izrazijo svoj glas, ki se bo slišal daleč naokrog: uporabnike so pozvali, da ustvarijo svojo Instagram zgodbo z zvokom izpuha svojega Abartha in jo objavijo s ključnikom #TheRumbleLipChallenge. Pravi izziv za prave ljublitelje Abarthov.
Skupnost je eden od stebrov znamke z znakom škorpijona: trenutno je registriranih 83 uradnih klubov, kar je skoraj dvakrat več kot leta 2016, ter skupina “The Scorpionship”, ki v regiji EMEA deluje štiri leta in ima več kot 114.000 članov. Ta skupina navdušencev in ljubiteljev je znamki predana tudi v teh težkih časih, ter dokazuje, da lahko ostanemo povezani tudi na daljavo.
Izpušni sistem Abarth: od športnega zmagoslavja do komercialnega uspeha
Leta 1949 je Carlo Abarth ustanovil podjetje Abarth & C., z izvrstno vizijo, kako z inovacijami z dirkalnih stez pritegniti pozornost širše javnosti. Rezultat so bili kompleti opreme za prilagoditev serijsko proizvedenih avtomobilov, kar je povečalo njihovo moč, največjo hitrost in pospešek.
Bistven del slovitih kompletov je izpušni sistem, ki je z leti postal prava ikona “Abarthovega sloga”. Uradno je bil predstavljen pred 70 leti na avtomobilskem salonu v Torinu 4. maja in je požel takojšen uspeh.
Prvi prototipi so vsebovali preprost, a inovativen sistem, ki je izstopal po svoji zmogljivosti, ter nezgrešljivem, pridušenem, a vendar polnem zvoku. V samo nekaj letih je podjetje Abarth & C. postalo globalna korporacija: leta 1962 so s 375 zaposlenimi proizvedli 257.000 izpušnih sistemov, 65 % so izvozili. Njihov uspeh je bil takojšen in izjemen. Prvih 50 primerkov je bilo vgrajenih v Fiat “Topolino”. Izpušni sistem je bilo mogoče vgraditi številne Fiatove modele – od 600 in 1100 do 1400 in 1500 -, a največji uspeh je doživel s Fiatovo ikono: legendarnim 500. Carlo Abarth se je zaljubil vanj, kar je vodilo k nastanku prvega modela Fiat Abarth 595, ki je kmalu začel nizati zmage na različnih dirkališčih. Hkrati je blagovna znamka predstavila tudi svoje znane komplete za prilagoditev modelov 500, ki so hitro postali zelo zaželeni.
Nov izpušni sistem “Record Monza” in njegov prepoznaven zvok
Ob predstavitvi novega modela Abarth 595 leta 2008, je znamka prenovila športni izpušni sistem Abarth, da bi dobil klasični prepoznavni zvok vozil z značko škorpijona. Pri tem je treba posebej omeniti dvojno kromirano izpušno cev, ki spominja na dirkalno različico 595 Assetto Corsa, s čimer potrjuje, da je dirkališče idealen laboratorij za preizkušanje rešitev, ki so kasneje lahko uporabljene v cestnih vozilih.
Na temelju iste filozofije oblikovanja je znamka Abarth leta 2009 predstavila komplet, znan kot izpušni sistem “Record Monza”. Ime očitno spominja na hitrostni rekord, ki ga je leta 1965 Carlo Abarth, pri svojih 57-ih letih, dosegel na zgodovinski italijanski dirki in podrl rekord pospeševanja na četrtino milje. Močan zvok je rezultat popolne kombinacije tehnologije Dual Mode s štirimi izpušnimi cevmi in drzne zasnove. Precizen sistem Dual Mode vključuje dvosmerni mehansko krmilni ventil, ki je vstavljen pred zadnjo cev, da se poveča krivulja povratnega tlaka izpušnih plinov.
Leta 2011 so predstavili komplet “Record Modena”, katerega glavna značilnost je mogočen, drzen zvok, ki ga ustvarjajo visokozmogljivi izpušni sistemi, ki temeljijo na najnaprednejši tehnologiji, vključno s sistemom Dual Mode, ter so vpadljive športne oblike. Za razliko od tega, je pri dvojnem izpušnem sistemu Akrapovič z aktivnim elektronskim ventilom, ki je povezan z gumbom Sport, zvok temnejši in bolj zadušen. Leta 2018 je bil predstavljen novi Abarth 595 z izpušnim sistemom “Record Monza Attivo” s posebnim, aktivnim ventilom, ki ga je mogoče upravljati z gumbom Sport na armaturni plošči. Medtem ko je prej odpiranje izpušnih ventilov temeljilo na tlaku izpušnih plinov, sedaj voznik lahko neposredno iizbira med zvokom “lagodne vožnje” ter temnejšim, drznim zvokom, značilnim za vozila Abarth. Rezultat je močan, drzen zvok, idealna kombinacija tehnologije in dizajna. Izpušni sistem “Record Monza Attivo” je sedaj del serijske opreme pri modelih 595 Competizione, 595 Pista in 695 70 ° Anniversario.